Huis advocaten

Geschillenregeling

1. Op onze dienstverlening is de Geschillenregeling Advocatuur van toepassing.

2. Wanneer u ontevreden bent over de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie legt u uw bezwaren eerst voor aan ons kantoor. Onze kantoorklachtenregeling of -brochure dient daarbij als leidraad. Wij bevestigen binnen 48 uur de ontvangst van uw klacht. U dient uw klacht aan ons kantoor voor te leggen binnen drie maanden na het moment waarop u kennis nam of redelijkerwijs kennis had kunnen nemen van het handelen of nalaten dat tot uw klacht aanleiding heeft gegeven.

3. Ons kantoor zal een oplossing voor het gerezen probleem altijd schriftelijk aan u bevestigen binnen vier weken na binnenkomst van de klacht. Mocht ons kantoor uw bezwaren naar uw mening niet bevredigend opgelost hebben, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Advocatuur. Deze weg staat ook voor u open wanneer ons kantoor niet binnen vier weken na het indienen van uw bezwaren deze schriftelijk heeft afgehandeld.

U kunt het Reglement Geschillencommissie Advocatuur opvragen bij:
     De secretaris van de Geschillencommissie Advocatuur
     Surinamestraat 24
     2585 GJ   Den Haag
     Tel. 070 - 310 53 10

4. U kunt uw klacht tot uiterlijk twaalf maanden na de schriftelijke reactie van ons kantoor indienen bij de geschillencommissie Advocatuur aan bovenstaand adres. Daarna vervalt deze mogelijkheid.

5. De Geschillencommissie Advocatuur doet uitspraak bij wege van arbitraal vonnis, tenzij u het geschil aanhangig maakt als consument en u verklaart dat u het geschil door een bindend advies beslist wenst te zien.

6. De Geschillencommissie Advocatuur is bevoegd om te oordelen over klachten betreffende de kwaliteit van de dienstverlening van de advocaat en de hoogte van de declaratie. Daarnaast is de Geschillencommissie Advocatuur bevoegd om te oordelen over schadeclaims tot een bedrag van maximaal € 10.000. U kunt hogere schadeclaims uitsluitend voorleggen aan de Geschillencommissie Advocatuur wanneer u de hoogte van de claim beperkt tot € 10.000 en u uitdrukkelijk afstand doet van het meerdere.

7. Uitspraken van de Geschillencommissie Advocatuur over de kwaliteit van de dienstverlening hebben geen gezag van gewijsde in een eventueel rechtsgeding bij de gewone rechter over schadeclaims van meer dan € 10.000. Dit betekent dat u in een mogelijk geding bij de gewone rechter over een schadeclaim van meer dan € 10.000 geen beroep kunt doen op een uitspraak van de Geschillencommissie Advocatuur.

8. Ons kantoor kan onbetaalde declaraties ter incasso voorleggen aan de Geschillencommissie  Advocatuur.

9. De Geschillencommissie Advocatuur behandelt de zaak volgens het Reglement Geschillencommissie Advocatuur dat geldt op het moment van het indienen van de klacht bij die geschillencommissie.

10. De Geschillencommissie Advocatuur oordeelt met uitsluiting van de gewone rechter. Tegen de uitspraak van de Geschillencommissie Advocatuur is geen hoger beroep mogelijk.

De specialisten

Contactgegevens

Apeldoorn
Kerklaan 37
T 055 - 521 24 91
Arnhem 
Apeldoornseweg 49
T 026 - 352 52 40 (bezoekadres op afspraak)
 

Bezoektijden: ma. t/m vr. 8.30 - 17:00 Contactformulier

Alle contactgegevens »

Helderecht nodigt alle partijen en hun advocaten uit om mee te doen aan de pre-pilot van de rechtbank. Voor meer informatie: Wat wij voor u kunnen doen

Particulier

Zakelijk / Semi overheid

Actueel

"Ontbindingsverzoek intrekken; mag dat?"

In een procedure bij het Gerechtshof ’s-Hertogenbosch (ECLI:NL:GHSHE:2017:3376) stond voormelde vraag centraal...De casus is als volgt...Casus Een werknemer, in dienst sinds 1 oktober 1979, valt in december 2014 uit vanwege ziekte... Lees verder >